ANAOKULUNDA REHBERLİK SERVİSİ




Okul öncesine tekrar rehberlik kadrosunun verilmesiyle artık anaokulları rehberlik öğretmenlerine kavuştu. Okul öncesi eğitim rehberlik anlayışının öğrencilere yerleştirilmesi, aşılanması için en uygun kurum aslında. 
İki yıl önce bir anaokulunda çalışmaktaydım ve yaşadığım bir hatıramı sizlerle paylaşmak istiyorum. Öğrencileri daha iyi gözlemlemek için sınıflara girip etkinlikler,zekâ oyunları alıştırmaları düzenliyordum. Bu etkinlikler sırasında öğrencilere  “Herhangi bir probleminiz olduğunda bana söyleyebilirsiniz” diye mesajlar veriyordum.

Ama genellikle görüşmeler konusunda öğretmen arkadaşların yönlendirmesi oluyordu. Öğrenciler normalde oyun oynamak vs. için geliyorlar ancak bir konuda sorun bildirmek veya konuşmak için gelmiyorlardı. Bir gün öğrencilerden biri tek başına sınıftan çıkmış, bende herhalde derse girmedi diye düşünüp sınıfına gönderdim. (Okul öncesinde teneffüs mantığı yoktur. Öğretmenler genelde sınıflarının başında bulunurlar.) Bu öğrenci tekrar odamın oralarda dolaşmaya başladı, bu kez anladım ki bana bir şeyler söylemek istiyor. Yanıma çağırdım ve konuştum. Öğrenci bana annesinin ödevler konusunda kendine baskı yaptığını kendi kelimeleriyle dile getirdi. Veliyle görüştüm gerçekten de baskı yapıyormuş. Veliyle çocuğa ders çalışma alışkanlığı nasıl kazandırılır, sıkmadan baskı yapmadan nasıl ödev yapılır vb. konularda görüştüm. Neticede bu konularda başarıya ulaştık. Ancak bundan daha fazla beni sevindiren şey beş yaşındaki bir çocuğun derdini, sıkıntısını anlatmak için rehberlik servisini seçmesidir.
Okul öncesinde rehberlik servisi etkin bir şekilde kullanılırsa ilkokulda karşılaşılan problemlerin birçoğunu ortadan kaldırabiliriz.
Peki, anaokulu rehberlik servisinde neler olmalı…

GÖRÜŞME MASASI
Anne babalar ve öğretmenler ile görüşmek için bir görüşme masası şarttır.

PSİKOLOJİK DANIŞMA YERİ
Karşılıklı iki koltuktan oluşan ve danışan-danışman şeklinde hissettirecek bir danışma yeri.

ÖĞRENCİ GÖRÜŞME MASASI
Okul öncesi öğrencilerinin oturduğu sandalyelerden ve küçük bir masadan oluşan öğrenci görüşme yeri.

OYUN MASASI
Oryantasyon ve çocukların iletişim ilişkilerini geliştirmek için kullanabileceğiniz 4 kişilik küçük bir oyun masası.

BROŞÜR KUTUSU
Anne baba tutumları, aile içi iletişim vb. konularda anne babaların yararlanabileceği broşürlerin olduğu bir broşür kutusu rehberlik servisinde olmalıdır.

OYUN VE KİTAP KÖŞESİ
Öğrencilerin ilgisini çekecek ve yeteneklerini geliştirecek oyun ve kitapların bulunduğu bir alan olmalıdır.

Not: Tabii ki bu eşyalar ve yerler ideal olandır. Fiziki şartlar el verdiğince bunların işlevlerini yerine getirecek çalışmalar yapılabilir.
                                                                                                                   SABRİ DAŞO
PSİKOLOJİK DANIŞMAN 

Yorumlar