Kelime veya kelime
gruplarının, harf, sayı ve resimlerle temsil edilmesiyle
oluşturulan oyunlara rebus deniyor. Hemen hemen hepimizin okul
yıllarından hatırladığı "C1=Cebir" bilmecesi bunun en temel örneği. Köksal Karakuş, resim ve alfabe kelimelerini birleştirerek bu oyunlara Türkçede
resfebe adını vermiş. Cihan Altay da resfebe
bilmeceleriyle ünlüdür.
Resfebe sadece bir oyun değil; sanat ve bilimin, hayal gücü
ve zekânın buluşma noktasıdır. Birey hayal gücü ile anlatmak istediği kelime, cümle,
atasözü veya deyimi harf, resim ve sayılarla eğlenceli bir şekilde
anlatabilmektedir.
Eğitim sistemimizde yapılan birçok uygulama öğrencilere
bilgi, beceri ve deneyim kazandırabilmektedir. Ancak çocuklarımızın hayal
gücünü koruyan, destekleyen ve geliştiren bir aktivite bulmak çok zordur. İşte
hayal gücünü destekleyen bir etkinlik: Resfebe.
Resfebenin Yararları:
Hayal gücünü geliştirir.
Bilgi ve kavram gelişimini destekler.
Analitik düşünme becerisini geliştirir.
Strateji üretme kapasitesini arttırır.
Algılama ve muhakeme becerisini destekler.
Dikkat ve konsantrasyonu destekler.
Not: Yukarıdaki resfebe örneğinin cevabı “hatıra”dır. Başta “h”
harfi var, sonra “at” resmi var. Birleştirirsek “hat” olur. En sonda ters bir
arı resmi var bu da arı kelimesinin tersten okunuşu olan “ıra”dır. H-at-ıra
harflerini birleştirirsek “hatıra” kelimesi ortaya çıkmaktadır.
Sabri DAŞO
Zeka Oyunları Uzmanı
Yorumlar
Yorum Gönder