MADDE 5- (1) Merkezlerce
düzenlenen kurslara kayıtlı kursiyerlere, çevre halkı ve bunların yakınları ile
yönetici, öğretmen ve usta öğreticilere gönüllülük esasına dayalı olmak
şartıyla rehber öğretmenler tarafından eğitsel, mesleki, bireysel, grup rehberliği
alanlarında hizmet verilir. Rehber öğretmenler görevlerini müdür
yardımcılarıyla iş birliği hâlinde yürütür. Bu hizmetlerin verilmesinde okuma
yazma bilmeyenler, eğitim ve sosyo-ekonomik yönden yoksunluk içinde bulunanlar,
denetimli serbestlik kapsamında hükümlü olup eğitime devam edenler, koruma
altındaki çocuklar ve yetişkinler öncelikli hedef kitledir.
(2) Rehber öğretmenler tarafından
verilecek rehberlik hizmetleri şunlardır;
(a) Eğitsel ve mesleki rehberlik
1) Her kursiyere kendine özgü
yetenek, ilgi, mesleki değer, başarı ve motivasyonu oranında eğitim öğretim
uygulamalarıyla, uyum, özellik ve gelişimine uygun programlara yönelmesini
sağlama,
2) Kursiyerlere, açık öğretime
devam etmek isteyen öğrencilere ve çevre halkına merkezlerde açılacak kurslar,
etkinlikler ve meslek alanları hakkında bilgi vererek, onları ilgi, yetenek ve
kişilik özelliklerine göre yönlendirilmelerini sağlama,
3) Kursiyerlerin seçtikleri
programlarda başarılı olabilmeleri için dikkat etmeleri gereken yöntemler
hakkında bilgilenmelerini sağlama,
4) Kursiyerlerin ve açık öğretim
öğrencilerinin kurslara/etkinliklere ve kaydoldukları programlara devamları ve
başarılı olmaları konusunda motivasyonlarını sağlama,
5) Kursiyerlerin alacakları
belgelerle sahip oldukları kazanımlar hakkında bilgilendirilmelerini sağlama,
6) Kursiyer ve açık öğretim
öğrencilerini çok yönlü tanımak ve onların kendilerini tanımaları amacıyla
gerekli test ve tanıma teknikleri uygulama,
(b) Danışma ve bilgilendirme:
1) Merkezlerde kayıtlı
kursiyerlere, çevre halkı ve açık öğretim öğrencilerinin yaşadıkları ev, okul,
çevre, iş ve benzeri ortamlarda karşılaştıkları sorunların ve bu sorunların
onların yaşamında ortaya çıkardığı uyumsuzlukların farkında olmaları ve
üstesinden gelmeleri konusunda bireysel veya grupla danışma yöntemiyle hizmet
verme,
2) Kuşaklar arasında daha uyumlu
ilişkilerin geliştirilmesi amacıyla çevre halkına yönelik seminer ve
konferanslar verme,
(3) Rehber öğretmenler Ek-1’deki
örneğe uygun olarak aylık çalışma planı hazırlar ve müdürün onayına sunar. Bir
ay boyunca yapmış olduğu çalışmalarını ay sonundaki Ek-1/a’daki örneğe uygun
aylık çalışma raporu hâline getirerek müdürün görüşlerine sunar.
HALK
EĞİTİMİ
FAALİYETLERİNİN UYGULANMASINA DAİR YÖNERGE
FAALİYETLERİNİN UYGULANMASINA DAİR YÖNERGE
Tebliğler Dergisi
|
: HAZİRAN 2011/2645
|
Yorumlar
Yorum Gönder