HALK EĞİTİM MERKEZİ’NDE GÖREV YAPAN REHBERLİK ÖĞRETMENİNİN GÖREVLERİ


MADDE 5- (1) Merkezlerce düzenlenen kurslara kayıtlı kursiyerlere, çevre halkı ve bunların yakınları ile yönetici, öğretmen ve usta öğreticilere gönüllülük esasına dayalı olmak şartıyla rehber öğretmenler tarafından eğitsel, mesleki, bireysel, grup rehberliği alanlarında hizmet verilir. Rehber öğretmenler görevlerini müdür yardımcılarıyla iş birliği hâlinde yürütür. Bu hizmetlerin verilmesinde okuma yazma bilmeyenler, eğitim ve sosyo-ekonomik yönden yoksunluk içinde bulunanlar, denetimli serbestlik kapsamında hükümlü olup eğitime devam edenler, koruma altındaki çocuklar ve yetişkinler öncelikli hedef kitledir.

(2) Rehber öğretmenler tarafından verilecek rehberlik hizmetleri şunlardır;
(a) Eğitsel ve mesleki rehberlik
1) Her kursiyere kendine özgü yetenek, ilgi, mesleki değer, başarı ve motivasyonu oranında eğitim öğretim uygulamalarıyla, uyum, özellik ve gelişimine uygun programlara yönelmesini sağlama,
2) Kursiyerlere, açık öğretime devam etmek isteyen öğrencilere ve çevre halkına merkezlerde açılacak kurslar,  etkinlikler ve meslek alanları hakkında bilgi vererek, onları ilgi, yetenek ve kişilik özelliklerine göre yönlendirilmelerini sağlama,
3) Kursiyerlerin seçtikleri programlarda başarılı olabilmeleri için dikkat etmeleri gereken yöntemler hakkında bilgilenmelerini sağlama,
4) Kursiyerlerin ve açık öğretim öğrencilerinin kurslara/etkinliklere ve kaydoldukları programlara devamları ve başarılı olmaları konusunda motivasyonlarını sağlama,
5) Kursiyerlerin alacakları belgelerle sahip oldukları kazanımlar hakkında bilgilendirilmelerini sağlama,
6) Kursiyer ve açık öğretim öğrencilerini çok yönlü tanımak ve onların kendilerini tanımaları amacıyla gerekli test ve tanıma teknikleri uygulama,
(b) Danışma ve bilgilendirme:
1) Merkezlerde kayıtlı kursiyerlere, çevre halkı ve açık öğretim öğrencilerinin yaşadıkları ev, okul, çevre, iş ve benzeri ortamlarda karşılaştıkları sorunların ve bu sorunların onların yaşamında ortaya çıkardığı uyumsuzlukların farkında olmaları ve üstesinden gelmeleri konusunda bireysel veya grupla danışma yöntemiyle hizmet verme,
2) Kuşaklar arasında daha uyumlu ilişkilerin geliştirilmesi amacıyla çevre halkına yönelik seminer ve konferanslar verme,
(3) Rehber öğretmenler Ek-1’deki örneğe uygun olarak aylık çalışma planı hazırlar ve müdürün onayına sunar. Bir ay boyunca yapmış olduğu çalışmalarını ay sonundaki Ek-1/a’daki örneğe uygun aylık çalışma raporu hâline getirerek müdürün görüşlerine sunar.
HALK EĞİTİMİ 
FAALİYETLERİNİN UYGULANMASINA DAİR YÖNERGE
Tebliğler Dergisi
: HAZİRAN 2011/2645


Yorumlar